^Powrót na górę
foto1

Wykonuj ćwiczenia koordynacyjne i nie zapominaj o aktywności ruchowej!

Drodzy Podopieczni!

Przedstawialiśmy Wam już kilka form ćwiczeń ruchowych do samodzielnego wykonywania w domu. Jak bardzo są one ważne i potrzebne dla naszego zdrowia już doskonale wiecie. Organizm każdego z nas codziennego potrzebuje odpowiedniej dawki ruchu i aktywności fizycznej aby zachować sprawność i prawidłowe funkcjonowanie wszystkich układów. Ćwiczyliśmy już równowagę, trenowaliśmy układ oddechowy oraz nasze serce, aktywizowaliśmy nasz organizm od wczesnych godzin porannych. Gdy za oknem sroga zima i dodatkowo ograniczamy wyjścia z domów, zachęcamy Was to wykonywania jeszcze dodatkowej formy ćwiczeń w zaciszu swojego mieszkania, jakimi są ćwiczenia koordynacji ruchowej. Popatrzcie, za co odpowiadają zdolności koordynacyjne i spróbujcie wykonać wspólnie z nami kilka prostych ćwiczeń.

Czytaj więcej...

Pączki, faworki, oponki, czyli coś o tłustym czwartku

Drodzy Podopieczni!

Przed nami zbliżający się koniec karnawału. Przygotowaliśmy dla Was tematyczny pakiet terapeutyczny, obejmujący krótki opis tradycji i zwyczajów tłustoczwartkowych. Zachęcamy do poczytania oraz umilenia sobie tego czasu, przygotowując "słodkie" prace plastyczne.

"Dzisiaj pączki w głównej roli, a więc... jedzmy je do woli". Życzymy Was pysznego tłustego czwartku!

Czytaj więcej...

Trening relaksacyjny Jacobsona jako skuteczna metoda w walce ze stresem i lekami

Drodzy Podopieczni!

W codziennym życiu z różnych powodów doświadczamy stanów napięcia i stresu, które oddziałują na cały organizm, objawiając się odczuwalnym napięciem mięśniowym. Organizm w stresie napina się, zaciska mięśnie, będąc gotowym do działania i obrony, co może powodować dolegliwości bólowe i dyskomfort fizyczny. Objawy stresu bywają bardzo bolesne i nieprzyjemne. W stresie pojawić się mogą bóle kręgosłupa, a także mdłości czy bóle głowy. Długotrwałe napięcie może wywołać również skutki emocjonalne, jak ciągłe zmęczenie, trudności ze snem lub drażliwość. Przewlekły stres ma niebagatelny wpływ na stan zdrowia organizmu i może być podłożem wielu chorób i dolegliwości. 

Pisaliśmy już o różnych sposobach radzenia sobie z codziennym stresem. Dziś chcemy Wam przedstawić jedną z metod relaksacyjnych, opracowaną wiele lat temu przez lekarza Edmunda Jacobsona. Przyda się z pewnością osobom, które żyją w ciągłym zdenerwowaniu, odczuwają permanentne zmęczenie, a do tego mają wrażenie napięcia całego ciała.

Czytaj więcej...