^Powrót na górę
foto1

Przekazanie nakrętek na misyjne studnie

Podopieczni Naszego Domu włączyli się w akcje: „Budujemy studnie w krajach misyjnych tam gdzie brakuje wody”. Dnia 14 lipca nastąpiło przekazanie zebranych nakrętek.

Zakończenie roku terapeutycznego 2020/2021

Nadszedł czas na zasłużone wakacje. 15 lipca 2021r. odbyło się uroczyste zakończenie roku terapeutycznego. W uroczystości wzięli udział Prezes Stowarzyszenia Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych "Pomocna Dłoń" Beata Partyńska, Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Dąbrowie Tarnowskiej mł asp. Paweł Stankiewicz, asp. Marek Sołtys, Dyrektor ŚDS-u Irena Kawa, Kadra oraz Uczestnicy.
Po uroczystym powitaniu wszystkich przybyłych gości przez Panią Dyrektor Irenę Kawa, odbyło się przedstawienie – montaż słowno-muzyczny pt. " Wakacyjny nadszedł czas" w wykonaniu naszych Podopiecznych. Funkcjonariusze Policji przeprowadzili prelekcję na temat bezpiecznych wakacji w ramach akcji "Kręci mnie bezpieczeństwo......nad wodą". Pani Dyrektor oraz zaproszeni goście wręczyli wszystkim Uczestnikom pamiątkowe Dyplomy, książki oraz słodkości.

Wszyscy życzyli sobie słonecznych, wesołych, udanych oraz bezpiecznych wakacji.

Czytaj więcej...

Wycieczka do Krakowa

Pierwszym etapem naszej wycieczki było zwiedzanie krakowskiego ZOO. Podziwialiśmy zwierzęta, które wcześniej oglądaliśmy na ilustracjach lub w telewizji. W krakowskim ZOO zobaczyliśmy hipopotama karłowatego, tapira  anta, konia Przewalskiego, antylopy addaks, panterę śnieżną, tygrysa amurskiego, jaguara. Wiele emocji wzbudziło spotkanie z królem zwierząt- lwem, który dumnie przechadzał się po swoim wybiegu. Jednak najdłużej zatrzymaliśmy się przy  okazałych słoniach, mogliśmy podziwiać te piękne zwierzęta z bliskiej odległości. Krakowski Ogród Zoologiczny jest miejscem umożliwiającym nie tylko obserwację zwierząt, ale daje także możliwość bezpośredniego kontaktu z gatunkami udomowionymi. W mini – ZOO mieliśmy możliwość pogłaskać kucyki, miniaturowe króliczki, świnki morskie, kózki karłowate, osiołki i lamy. Po wyjściu z ZOO wszyscy rozkoszowaliśmy się pysznymi lodami, po czym udaliśmy na obiad do restauracji " Pod Smoczą Jamą".
Po obiedzie, podziwialiśmy ziejącą ogniem rzeźbę wawelskiego smoka, zakupiliśmy pamiątki na straganach u stóp Wawelu, a następnie udaliśmy się w rejs statkiem po rzece Wiśle, szlakiem zabytków krakowskich.
Bardzo zmęczeni, z plecakami pełnymi różnych pamiątek z wycieczki, udaliśmy się w drogę powrotną.

Wyjazd dostarczył nam wielu wrażeń oraz wzbogacił naszą wiedzę o przyrodzie z całego świata.

Czytaj więcej...

Znów możemy wspólnie zagrać!

8 lipca br., po długiej przerwie, mogliśmy po raz kolejny uczestniczyć w grze w kręgle w dobrze nam znanej kręgielni Gminnej Biblioteki Publicznej w Oleśnie. Satysfakcja i radość po każdej udanej próbie, zacięta rywalizacja i możliwość oderwania się od codzienności, a przy tym doskonała forma rozrywki i rehabilitacji ruchowej  - na takie chwile długo czekaliśmy, planując już kolejne wspólne wyjazdy.