^Powrót na górę
foto1

Wycieczka do wioski indiańskiej „Fort Wapiti” w Zalasowej

Dnia 28.05.2024r. w piękną, słoneczną pogodę, Społeczność Naszego Domu wybrała się na pełną  przygód wycieczkę do wioski indiańskiej „ Fort Wapiti” w Zalasowej.
Wioska indiańska, do której dotarliśmy zrobiła na nas ogromne wrażenie, a przede wszystkim rozstawione indiańskie namioty, które nazywają się tipi. Przewodnik ubrany w strój indiański, pokazał nam  różne przedmioty codziennego użytku i opowiadał o ich przeznaczeniu. Widzieliśmy wierną replikę strojów indiańskich, koszule wojenne, noże, pióropusze, etniczne instrumenty oraz wiele innych przedmiotów. Oprócz zwiedzania tipi czekały na nas również inne atrakcje. Podopieczni mieli możliwość strzelania z łuku, strzelania z dmuchawki, spróbowali swoich sił w rzutach włócznią i rzutkami oraz w rzutach na rogi bizona. Pokonywali indiański tor przeszkód, w stylu indiańskim łowili ryby, konkurowali w wyścigach węży, a także mieli możliwość wykonania kolorowego tatuażu oraz z koralików amuletu szczęścia. Przepiękne miejsce, zachęcało Nas do dobrej zabawy, pełnej uśmiechu i dobrego humoru. Kończąc naszą przygodę nauczyliśmy się indiańskiego tańca oraz mieliśmy możliwość zaśpiewania indiańskiej piosenki.
Na pamiątkę wykonaliśmy grupowe zdjęcie z Przewodnikami oraz zakupiliśmy różne pamiątki.
Zmęczeni ale pełni wrażeń udaliśmy się na pyszny obiad do "Pałacu pod Dębami".

Czytaj więcej...

Dla Naszych Mam!

„Matka – to najpiękniejsze słowo w językach świata.
Matka – to słowo, które oznacza miłość, miłość prawdziwą, która nie zdradza, to słowo, które oznacza wierność, które oznacza wielką ofiarę, dla dobra dziecka”. – Stanisław Wielgus
Wszystkiego najlepszego Nasze Kochane mamy!!!

23.05 ŚWIATOWY DZIEŃ ŻÓŁWIA

Święto to zostało ustanowione aby edukować i uświadamiać społeczeństwo o konieczności ochrony wszystkich gatunków żółwi!

W celu propagowania tego mało znanego święta, grupa podopiecznych wykonała tematyczną racę plastyczną oraz poszerzyła swoją wiedzę na temat żółwi.

Przyroda i zwierzęta są niezwykle ważne dla naszego życia i dobrostanu. Bez nich nasze życie byłoby uboższe i biedniejsze. Dlatego tak istotne jest, abyśmy troszczyli się o naszą planetę i wszystkie istoty, które ją zamieszkują.

Żółwie, mimo że czasem mogą się wydawać powolne, mają w sobie niesamowitą mądrość i siłę. Ich spokój i wytrwałość mogą być dla nas inspiracją do tego, aby również w naszym życiu szukać harmonii i nie poddawać się w trudnych chwilach. Pamiętajmy, że tak jak żółwie, potrafimy iść naprzód, nawet jeśli tempo jest wolniejsze, ważne jest abyśmy nie tracili celu z oczu. Żółwie przypominają nam, że każdy ma swój rytm i warto doceniać każdy krok w drodze do celu.