^Powrót na górę
foto1

Na szlakach historii...

Większość z nas nie jest dobra w zapamiętywaniu dat czy tego, co przeczytaliśmy w książkach historycznych. Na pewno wolimy zgłębiać historię odwiedzając i zwiedzając konkretne miejsca. 11 września br. Podopieczni wraz z Panią Dyrektor i Terapeutą udali się do Szkoły Podstawowej im. mjr Henryka Sucharskiego w Gręboszowie, by zwiedzić "Izbę Pamięci" poświęconą Temu wielkiemu Bohaterowi - Obrońcy Westerplatte. Mogliśmy tam podziwiać pokaźny zbiór eksponatów: pamiątek, dokumentów, przedmiotów, zdjęć, będących namacalnym dowodem wydarzeń z czasów II wojny światowej. Dzięki uprzejmości Pana Dyrektora Jerzego Misterki, który w ciekawy sposób przedstawił historię tego okresu, była to dla naszych Podopiecznych prawdziwa lekcja historii, którą na długo zapamiętamy. Udaliśmy się również do Kościoła Parafialnego w Gręboszowie, gdzie zapaliliśmy znicz przed pomnikiem Świętego Jana Pawła II. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Pomnik Ofiar II Wojny Światowej w Ujściu Jezuickim oraz Cmentarz Wojenny, gdzie znajdują mogiły Żołnierzy austro-węgierskich, jak również pamiątkowa tablica, upamiętniająca Żołnierzy chorwackich, walczących na tym terenie. Pełni nowej wiedzy i refleksji wróciliśmy do Placówki. Nasza historyczna podróż zaowocowała dyskusją i wspomnieniami, które pozostaną z nami.

Czytaj więcej...

WYCIECZKA DO GOSPODARSTWA EDUKACYJNEGO „PSZCZÓŁKI” W NIEZWOJOWICACH

7 września 2023r. Podopieczni Naszego Domu wraz z Panią dyrektor Ireną Kawą, Terapeutami i Opiekunami udali się do Gospodarstwa Edukacyjnego „Pszczółki” w Niezwojowicach, prowadzonego przez panią Agnieszkę Król i jej rodziców. Wyjazd odbył się w ramach realizacji zadania pn.: "Promocja zdrowia i zdrowego stylu życia wśród Uczestników Środowiskowego Domu Samopomocy w Oleśnicy" oraz dofinansowaniu ze środków dotacji Powiatu Dąbrowskiego.
Uczestnicy wycieczki uczestniczyli w warsztatach plastycznych oraz kulinarnych. Ogromną atrakcją było robienie i pieczenie przepysznych, drożdżowych rogalików nadziewanych konfiturami. Podczas, gdy rogaliki się piekły, Podopieczni oglądali różnego rodzaju rośliny ogrodowe, mogli zobaczyć ule, w których pracowały pszczoły oraz dowiedzieli się, z czego i jak powstaje miód.

Czytaj więcej...

Kamienne opowieści

Tak niewiele trzeba, aby z zebranych kamyków stworzyć ciekawe, niezwykłe obrazki, które mogą być elementem ciekawej historii czy opowieści. Nasi Podopieczni w Pracowni Rękodzieła i Plastyki puścili wodze swojej wyobraźni, kreatywności i stworzyli coś naprawdę fajnego.