^Powrót na górę
foto1

Dzień rodziny

Dzień Rodziny to jedna z najważniejszych uroczystości w życiu naszej Placówki. To kolejna data, która znajdzie się w kalendarium Naszego Domu, a ta wyjątkowa uroczystość jest kolejnym etapem tworzenia tradycji i rytuału.
W czwartek, 29 czerwca br., zgodnie z wieloletnią tradycją, Podopieczni Naszego Domu uroczyście obchodzili święto rodziny. Dla naszej społeczności jest to chwila radości, dlatego, jak to w zwyczaju jest, chcemy tę radość dzielić z innymi, szczególnie z naszymi rodzicami, opiekunami, przyjaciółmi.
Na nasze zaproszenie odpowiedzieli i przybyli znamienici goście: Wójt Gminy Olesno Witold Morawiec, Sekretarz Gminy Olesno Janusz Plata, Zarząd Stowarzyszenia Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych "Pomocna Dłoń" w Dąbrowie Tarnowskiej w osobach: Prezes Pani Beata Partyńska, Wiceprezes Pan Ryszard Święch, Sekretarz Pani Małgorzata Kułaga, Skarbnik Pani Halina Sarat, Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Oleśnie Małgorzata Morawiec oraz rodzice Podopiecznych. Swoją obecnością zaszczycili nas także ks. prof. Ryszard Banach i Diakon Bartłomiej Wilkosz.

Wycieczka do Sandomierza

Rankiem 27 czerwca br. Uczestnicy Naszego Domu wraz z Dyrekcją i Terapeutami wybrali się na wycieczkę do Sandomierza. Pogoda nam dopisała, więc zwiedzanie odbywało się w dobrych nastrojach. Pierwszym punktem naszego zwiedzania była Podziemna Trasa Turystyczna, która stanowi system XIV i XV wiecznych piwnic. W trakcie wędrówki wysłuchaliśmy między innymi legendy o dzielnej Helenie. Głosi ona, że dziewczyna uratowała miasto przed Tatarami. Dalej zwiedzaliśmy kościoły, Bazylikę Katedralną z XIV wieku, zabytkowe kamienice mieszczące się na Starym Mieście Sandomierza. Zobaczyliśmy także Plebanię wraz z obejściem, gdzie kręcony jest film "Ojciec Mateusz". Co prawda nie udało nam się spotkać Ojca Mateusza, jednak sam widok miejsca gdzie przebywa, przysporzył Podopiecznym wiele wrażeń i radosnych doznań. Uwieńczeniem naszej wyprawy był rejs statkiem po Wiśle. Podziwialiśmy miasto usytuowane na lessowych wzgórzach, nasyconych roślinnością. Urzekały wiekowe budowle i strzeliste wieże kościołów.
Zmęczeni, ale pełni wrażeń, udaliśmy się na pyszny obiad, po czym w drogę powrotną do domu.

Wspólny wyjazd do Zalipia

W dniu 26 czerwca 2017 r. uczestnicy ŚDS wraz z Panią Dyrektor Ireną Kawa oraz Terapeutami, korzystając z zaproszenia Państwa Elżbiety i Wiesława Trójniak, po raz kolejny udali się do Malowanej Wsi, do Zalipia.
Podopieczni oprócz szopki całorocznej, ekspozycji kultury materialnej Powiśla Dąbrowskiego tj. przedmiotów użytku codziennego w dawnym gospodarstwie, mogli podziwiać malarstwo najmłodszego z dzieci Państwa Trójniak, Pawła.
Ponadto uczestnicy zobaczyli ekspozycję rękodzieła artystycznego, własnoręcznie robione prace takie jak: serduszka, aniołki, koguciki, podkowy, kwiaty, serwetniki, krzesełka, które wykonane zostały z drewna i ozdobione tradycyjnymi zalipiańskimi motywami kwiatowymi.
Zobaczyliśmy także zbudowany niedawno piec chlebowy, na blasze, którego Pani Trójniak piekła placki tzw. "podpłomyki".
Po oglądnięciu i zwiedzeniu wszystkich prac, Państwo Trójniak zaprosili Nas na pyszne kiełbaski z ogniska oraz słodkości.
Dziękujemy serdecznie Państwu Trójniak za gościnę, przekazaną wiedzę, a spędzony czas na świeżym powietrzu był dla nas chwilą bardzo przyjemnego odpoczynku i relaksu.

Czytaj więcej...

Fantastyczna atmosfera, piękna sportowa rywalizacja i wybuchy szczerej radości towarzyszyły niezwykłemu wydarzeniu, które miało miejsce 21 czerwca 2017 r. w siedzibie Gminnej Biblioteki Publicznej w Oleśnie.

W Kręgielni „Azyl” Olesno odbył się II Małopolski Integracyjny Turniej w Kręgle Uczestników Środowiskowych Domów Samopomocy. Organizatorami byli Środowiskowy Dom Samopomocy w Oleśnicy oraz Gminna Biblioteka Publiczna w Oleśnie. Patronat honorowy nad imprezą sprawowali: Starosta Dąbrowski Tadeusz Kwiatkowski, Burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej Krzysztof Kaczmarski oraz Wójt Gminy Olesno Witold Morawiec. Oficjalnego otwarcia II Małopolskiego Integracyjnego Turnieju w Kręgle Uczestników Środowiskowych Domów Samopomocy dokonali: Wójt Gminy Olesno Witold Morawiec, Prezes Stowarzyszenia Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „Pomocna Dłoń” w Dąbrowie Tarnowskiej Beata Partyńska oraz organizatorzy Irena Kawa Dyrektor Środowiskowego Domu Samopomocy w Oleśnicy oraz Małgorzata Morawiec Dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Oleśnie.

Do rozgrywek przystąpiło 10 drużyn z Małopolski reprezentujących następujące ośrodki: Dzienny Ośrodek Wsparcia ŚDS Gorlice, ŚDS Dąbrowica, ŚDS Nowodworze, ŚDS Oświęcim, ŚDS Oleśnica, ŚDS Siedlec, ŚDS Niepołomice, ŚDS Nowy Sącz, ŚDS Pałecznica, ŚDS Kraków oś. Szkolne 30.