^Powrót na górę
foto1

„Uwierz w swoją siłę, czyli sztuka pozytywnego myślenia”

„Największym odkryciem wszechczasów jest to,
że człowiek może zmienić swoją przyszłość,
zmieniając jedynie swoje nastawienie”
Oprah Winfrey

Drodzy Podopieczni!

Przychodzimy do Was za pomocą internetowego łącza, by zacząć właśnie dziś wędrówkę drogą pozytywnego myślenia. Wszystkim tym, którzy w obecnej sytuacji przeżywają lęk, niepewność, smutek, zniechęcenie, złość czy bezradność przychodzimy powiedzieć, że w każdym z nas tkwi wewnętrzna siła optymizmu. Możemy wydobyć ją z siebie i zacząć tworzyć własne szczęście. Wcale nie jest to takie trudne. Dowodem na to niech stanie się następujące opowiadanie:

Pewien znany dziennikarz zapytał starszego, rozweselonego człowieka: 
Dlaczego Pan jest taki szczęśliwy? Musi posiadać Pan na to jakąś receptę, jakiś sposób… Na to człowiek odpowiedział: Kiedy rano wstaję, mam do  wyboru 2 możliwości: BYĆ SZCZĘŚLIWYM ALBO NIESZCZĘŚLIWYM.  Starszy Pan zapytał dziennikarza: Jak Pan myśli co wybieram? Wybieram SZCZĘŚCIE - to wszystko.

Jak widzimy wszystko zależy od naszego nastawienia. Pomocne w rozwijaniu pozytywnego myślenia, mogą stać się następujące rady, które warto włączyć do swojego życia:

  • Znajdź optymistyczny punkt widzenia na negatywną sytuację, szukaj dobrej strony problemu, zamień go w szansę;
  • Dbaj o pozytywne otoczenie, wybierz uważnie ludzi, który Cię otaczają, którzy Cię ożywiają, a nie ciągną w dół;
  • „Spiesz się powoli” – szybkie działanie często staje się źródłem stresu;
  • Zatrzymaj się – Oddychaj – Skup się – warto przyjąć taką  postawę w chwili pojawienia się negatywnych myśli. Można również wykorzystać sztukę medytacji (źródło spokoju, pokoju, wyciszenia), której podobne rodzaje występują we wszystkich kulturach i religiach w formie medytacji mantrycznej (modlitwa);
  • Dodaj pozytywne akcenty do otoczenia – w myśl zasady „dostajesz to, co dajesz”, ważna staje się chęć pomocy, słuchania oraz uśmiechu, warto pozbyć się gniewu oraz nienawiści wobec innych;
  • Prowadź zdrowy tryb życia, a więc dbaj o regularne ćwiczenia, zdrowe odżywianie, o higienę oraz prawidłowy sen;
  • Naucz się reagować na krytykę w zdrowy sposób; warto wyciągnąć wnioski lub zdystansować się wobec tego, co usłyszymy od innych;
  • Zacznij dzień w pozytywny sposób, zwróć uwagę, w jaki sposób spędzasz poranki;
  • Śmiej się na zdrowie!
    Kiedy się śmiejemy uaktywniamy pracę wielu narządów, wdychając od dwóch do trzech razy więcej powietrza, w ten sposób doskonale dotleniając cały organizm.  Uśmiech działa pozytywnie na układ odpornościowy, relaksuje oraz chroni przed licznymi chorobami.

Swoją pełną uśmiechu postawę życiową reprezentuje Anna Dymna - aktorka szczególnie bliska osobom z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, która twierdzi, że  „ (…) czasem jeden uśmiech potrafi zdziałać cuda. Uruchamia radość”. Na pytanie, czy jest optymistką -odpowiada: „Nie jestem katastrofistką. Jak pada, to cieszę się, że nie będę musiała podlewać ogrodu. Kiedy świeci słońce – cieszę się, że jest gorąco. To przecież i tak ode mnie nie zależy. (…) Nauczyłam się dostosowywać do różnych warunków i okoliczności, a od moich cierpiących przyjaciół cieszyć się tym, co mam i każdą chwilą, póki jest”.

Kochani Podopieczni i Opiekunowie!
Nie bójcie się wciąż na nowo stawać optymistami. Takim źródłem otuchy i nadziei, że będzie dobrze, niech staną się dla Was uśmiechy pełne szczerości i radości, które zamieszczamy w poniższej prezentacji.

https://www.youtube.com/watch?v=Wp9rd3m4Zm4