^Powrót na górę
foto1

Udział naszego Domu w III Dąbrowskim Kiermaszu Wielkanocnym

Dnia 23 marca br. na placu Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Tarnowskiej odbył się III Dąbrowski Kiermasz Wielkanocny. Organizatorem tego przedsięwzięcia był Burmistrz Dąbrowy Tarnowskiej Krzysztof Kaczmarski wraz z Referatem Promocji Urzędu Miejskiego w Dąbrowie Tarnowskiej.
Na Kiermaszu oprócz innych instytucji, nie zabrakło także Naszego Środowiskowego Domu Samopomocy. Na naszym stoisku zaprezentowaliśmy ozdoby świąteczne wykonane przez Uczestników różnymi technikami plastycznymi, wykonanymi w pracowni rękodzieła i plastyki, pod czujnym okiem Terapeutów. Stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem.

Czytaj więcej...

Jesteśmy gotowi do Świąt Wielkanocnych...

W ramach zajęć terapeutycznych w Pracowni Rękodzieła i Plastyki odbywały się zajęcia manualno-plastyczne, podczas których powstały przepiękne, ciekawe ozdoby i stoiki świąteczne, wykonane różnymi technikami. Powstała również palma wielkanocna, która dzięki kreatywności i pomysłowości naszych Podopiecznych weźmie udział w corocznym konkursie palm wielkanocnych.

W porannym kręgu – stymulacja polisensoryczna wg pór roku – zima

"Jedynym źródłem i kryterium poznawania rzeczywistości są zmysły."
Pitagoras

Zajęcia „Poranny krąg” jako metoda stymulacji polisensorycznej obejmują swym zasięgiem wszystkie nasze zmysły: dotyk, wzrok, węch, słuch i smak. Istotą tych zajęć jest „spotkanie” Terapeuty z Podopiecznym oraz budowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa. Tym podstawowym celom służy utworzenie kręgu, ciepły nastrój panujący w pomieszczeniu, zapalona świeca, znajomy zapach, to po prostu spotkanie, gdzie każdy element zajęć jest dla Podopiecznego przewidywalny, znany, a więc bezpieczny.

Podstawą tworzenia tych zajęć jest świat przyrody, świat którego wszyscy jesteśmy częścią, w którym jesteśmy zakorzenieni, poddani jego rytmowi. Ten świat jest źródłem żywiołów, barw, zapachów, smaków, wrażeń dotykowych i termicznych. Na co dzień przebywając na dworze, choćby przez chwile doświadczamy potęgi świata przyrody: ciepła lub zimna, zatykającego dech wiatru lub miłego, głaszczącego twarz wietrzyku, patrzymy na świat pełen zapachów, kolorów, obrazów.

Wycieczka do pierwszego na świecie Muzeum Lizaka w Jaśle

Dnia 8 marca br. Podopieczni Naszego Domu wraz z Panią Dyrektor Ireną Kawa i Terapeutami celem dopełnienia świętowania Dnia Kobiet w ŚDS, udali się na wycieczkę do pierwszego na świecie Muzeum Lizaka w Jaśle. Muzeum zostało założone z inicjatywy państwa Katarzyny i Grzegorza Schabińskich, którzy są współwłaścicielami zakładu Gran-Pik Liwocz, zajmującego się produkcją lizaka i cukierków. Zwiedzanie muzeum zaczęliśmy od sklepiku ze słodkościami, gdzie uczestnicy wycieczki mogli zobaczyć różnego rodzaju lizaki, różniące się kształtem, wielkością i kolorem oraz je zakupić.

Po muzeum oprowadzała nas pani przewodnik, która opowiadała nam o początkach powstawania lizaków oraz jak wyglądała produkcja na przestrzeni kolejnych lat. Zostaliśmy zapoznani z historią zakładu Gran-Pik  Liwocz, który swoją działalność rozpoczął w 1955 r., kilka lat wcześniej przed produkcją znanych chupa-chups’ów. Podopieczni mieli możliwość  powąchania, dotknięcia różnego rodzaju cukrów, które są wykorzystywane do produkcji słodyczy. Zobaczyli również  eksponaty maszyn stosowanych w karmelarstwie. Mogliśmy także pooglądać prace z konkursu plastycznego „Mój wymarzony lizak” zorganizowanego  przez państwa Schabińskich dla przedszkoli i szkół województwa podkarpackiego. Jednak największą atrakcją dla naszych Podopiecznych była możliwość własnoręcznego uformowania lizaka.
Kończąc wizytę w Muzeum Lizaka, udaliśmy się do Restauracji „U Schabińskiej” na pyszny obiad z deserem i kawą
To była ciekawa i słodka wycieczka. Uczestnicy zdobyli nowe wiadomości i doświadczenia. Z własnoręcznie zrobionym lizakiem  i uśmiechem na twarzy, wróciliśmy do domu.